Ćwiczenia, które będą odpowiednio trenowały nasz brzuch są rozmaite i swobodnie można je wykonywać indywidualnie, to jest bez konieczności angażowania personalnego trenera, którego wsparcie w trakcie realizacji treningów na siłowni jest nierzadko horrendalnie drogie.
Zgubienie brzucha jest natomiast możliwe, kiedy nie tylko ćwiczymy standardowe i dobrze każdemu znane brzuszki. Równie istotne, o ile w pewnym sensie nie nawet bardziej wartościowe, zwłaszcza na początku przygody ze zrzucaniem tkanki tłuszczowej z brzucha okazują się treningi aerobowe. Może to być połączenie kilku programów biegania na bieżni, ale też wchodzenie po stromych schodkach, skoki na tramplinie, czy pływanie na basenie bądź nordic walking. Trening ABS z kolei na pewno się przyda ale warto go wdrożyć dopiero w tym momencie, kiedy zrzucimy nieestetyczną oponkę z brzucha. Inaczej, wypracowane mięśnie zupełnie nie będą widoczne, bowiem zostaną ukryte pod warstwą tłuszczu, a nawet będą wypychały tkankę mięśniową sprawiając, że efekty ćwiczeń będą gorsze niż kiedy w ogóle nie wdrażaliśmy treningów.

Kolejnym sposobem na zrzucenie brzucha jest dieta. Nie wolno się katować wyczerpująca organizm, bardzo rygorystyczną dietą, ale dobrze jest zwrócić większa uwagę na to, co jemy. Przyda się zatem sprawdzać kaloryczność produktów oraz jeść mniej wzdymające artykuły spożywcze, mimo wszystko jednak oparte na wielu owocach i warzywach regularnie spożywanych co dzień. Przydatnym rozwiązaniem okazuje się także ustalenie indywidualnego zapotrzebowania energetycznego, które u każdej osoby ćwiczącej jest zupełnie inne.
Artykuł dzięki: