Omega-3 kwasy tłuszczowe, czyli „dobre tłuszcze”, znajdują się w roślinach i rybach. Są one działanie przeciwzapalne, a tym samym pomaga chronić serce i mózg.

Eskimosi Eskimos północnej Kanadzie i na Grenlandii otrzymać maksymalnie dwie trzecie dziennego zapotrzebowania na kalorie z tłuszczu jedząc tradycyjną dietę ryb i fok tran. Wysoki poziom tłuszczów omega-3 w diecie ryb chroni je przed chorobami serca. Bardziej krytyczne niż dokładna ilość tłuszczów omega-3 w diecie jest konieczność zrównoważenia ilości omega-3 z ilością tłuszczów omega-6. Tradycyjna dieta Eskimosów zawiera około 1 część tłuszczu omega-3 na każde 3 porcji tłuszczów omega-6, w porównaniu do typowej amerykańskiej diety w jednej porcji omega-3 na każde 20 porcji omega-6. Tradycyjne zdrowego odżywiania, takie jak diety śródziemnomorskiej mają stosunek omega-3 do omega-6 około 1 do 3. Oliwa z oliwek ma bardzo niski poziom kwasów tłuszczowych omega-6 i jest bogatym źródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Chociaż ten olej jest zdrowy mózg, wciąż dodaje kalorii w diecie, więc trzeba być ostrożnym z ile dodać do żywności. Twój mózg będzie zadowolony z oliwą z oliwek, jak to pomoże utrzymać stosunek omega-6 do kwasów tłuszczowych omega-3 na niskim poziomie i jest to stosunek, który jest najważniejszy w kontrolowaniu zapalenia w mózgu.

Ponadto, niektóre badania wykazały, że ludzie z różnych części świata, którzy jedzą diety o niskiej zawartości tłuszczu zwierzęcego mają niższe ryzyko rozwoju nadciśnienia, wysokiego poziomu cholesterolu, cukrzycy i demencji. Jest to miejsce w przypadku niektórych krajów afrykańskich, gdzie ludzie jedzą diety składające się z przędzy, olej palmowy, a niewielka ilość ryb, w porównaniu z Afroamerykanów, którzy jedzą typowy wysokiej tłuszcz zwierzęcy amerykańskiej diety.

karolinagazda.pl
– autor artykułu